Online


[娛樂] 倪匡也撐廣州話

上海出生學者倪匡也撐廣州話:一億人常用語!專政能趕絕地方文化嗎?


[轉載/Youtube] (蘋果日報)廣州萬人上街捍衞廣州話,獲得香港人支持。風潮所及,書展幾本討論廣州方言的書籍也熱賣起來。上海出生的作家倪匡昨出席書展活動時,也力撐廣州人的母語:「廣州話好重要,家已經超過一億人講,我自己雖然講得唔正,但係我好鍾意講廣州話,成日同啲上海朋友一齊講啲唔正嘅廣州話!」廣州話在內地遭打壓,解讀這方言的書籍在本港書展反而熱賣。出版商次文化堂出版的《小狗懶擦鞋》和《次文化語言》成為書展暢銷書。前者打破禁忌,討論廣州話粗口的字源和演變,書展以來已售出約 2,500本;後者則以討論近年流行的各種潮語,已賣 2,000本。名作家倪匡昨日回應廣州前日萬人撐廣州話的街頭運動時,對廣州市民挺身而出捍衞自己的語言感到佩服。他強調,不同語言可以並存,沒必要這樣打壓,「家已經有統一嘅普通話,點解唔畀人講方言?」「廣州話好重要,家已經超過一億人講,我自己雖然講得唔正,但係我好鍾意講廣州話,成日同啲上海朋友一齊講啲唔正嘅廣州話!」生於上海的倪匡表示他最喜歡的方言就是廣州話,因為廣州話的辭彙豐富,而且容易表達,其他各地方言也有本身特色,相較之下,普通話並非從生活累積出來,生命力不如方言。專門研究廣州話的次文化堂社長彭志銘認為,國家需統一官方語言,但不能以此趕絕地方文化。他指出,廣州話源自春秋戰國時代,文化基礎深厚,屬真正中原文化,加上近幾十年廣東相對較北方開放,透過香港等與外來文化互動;相反,普通話來自滿州語,只是一些北方的土語,文化基礎較薄弱。相比之下,廣州話較普通話更傳神,如「朽鉸」、「騎呢」等用語是普通話表達不來的,「現在我哋係連一啲最好嘅語言都唔要,反而要一啲次一等嘅語言!」廣州人在封閉政治環境下仍上街頭捍衞地方文化,彭志銘希望能啟發港人:「回歸之後,香港人身份大陸化,好多大陸人嚟咗香港......新一代已經冇乜身份認同,分唔到乜嘢係廣東文化。」他希望尤其年輕一代港人能主動認識本土文化。

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...